Imaginárny spevník španielskej hudby 16. storočia

Imaginárny spevník španielskej hudby 16. storočia

Dátum: 24. mája. 2019
Miesto: Koncertná sieň DVORANA HTF VŠMU, Bratislava Bratislava 3 - Nové Mesto

Vstupenky

Popis

Koncert

Piatok 24. máj • 19.00 • Dvorana VŠMU, Zochova ul., Bratislava

Imaginario: de un libro de música de vihuela

Imaginárny spevník španielskej hudby 16. storočia

Juan Vásquez, Adrian Willaert, Jacob Arcadelt, Cipriano de Rore, Francesco da Milano

 

Armonía Concertada

María Cristina Kiehr spev

Ariel Abramovich vihuela de mano

 

Argentínski umelci, speváčka María Cristina Kiehr a lutnista a hráč na vihuele de mano Ariel Abramovich, predstavia na koncerte vo Dvorane VŠMU zaujímavú rekonštrukciu časti repertoáru renesančnej vokálnej a inštrumentálnej hudby španielskej proveniencie. Program bratislavského koncertu vychádza z ich najnovšieho CD Imaginario: de un libro de música de vihuela (Outhere Music). Dramaturgia, invenčnosť, výraz a kultivovanosť interpretácie na nahrávke si vyslúžili pozitívne ohlasy kritiky. Podujatie organizuje Centrum starej hudby ako súčasť projektu Schola 2019. Z verejných zdrojov ho podporil Fond na podporu umenia, na jeho realizácii finančne participuje aj Bratislavský samosprávny kraj.   

 

María Cristina Kiehr (soprán)začala štúdium klasického spevu v Argentíne, na barokovú hudbu sa špecializovala v Európe (R. Jacobs, Schola Cantorum Basiliensis). V Bazileji si zdokonaľovala spevácku techniku u E. Krasznai-Gombosovej. Spolupracovala na početných koncertoch a nahrávkach pod vedením osobností ako R. Jacobs a J. Savall so súbormi Concerto Köln, Cantus Cölln, Hespèrion XX (Hespèrion XXI) a Concerto Soave (J.-M. Aymes), s ktorým sa venovala hudbe raného 17. storočia. Účinkovala tiež s N. Harnoncourtom, Ph. Herreweghom, F. Leonhardtom, G. Leonhardtom, so súbormi Concerto vocale Leipzig, La Fenice, Nederlands Kamerkoor a Ensemble 415. M. C. Kiehr venuje osobitú pozornosť hudbe raného baroka. Je spoluzakladateľkou súboru La Colombina zameraného na hudbu španielskej a latinskoamerickej renesancie. Operný debut absolvovala pod taktovkou R. Jacobsa v Cavalliho opere Giasone v Innsbrucku. Repertoár M. C. Kiehr zahŕňa diela Monteverdiho, Purcella, Telemanna, Glucka a Vivaldiho. Venuje sa tiež pramennému výskumu, v rámci ktorého objavuje, rekonštruuje a v novodobých premiérach uvádza zabudnuté  diela. Mnohé z početných nahrávok M. C. Kiehr získali vysoké hodnotenia kritiky, napríklad za stvárnenie Márie Magdalény v Caldarovom oratóriu Maddalena ai piedi di Cristo (R. Jacobs, Harmonia mundi) získala v roku 1997 ocenenie Gramophone Award.

 

Ariel Abramovich (vihuela, lutna, gitara) je rodákom z Buenos Aires. Ku hre na gitare ho v mladom veku inšpirovali rockoví hudobníci Jimmy Page a Jimi Hendrix. Jazzu a latino hudbe sa venoval u N. Pedreiru a Q. Sinesiho, jeho záujem o klasickú gitaru inšpiroval americký gitarista R. Towner. Študoval tiež u J. M. Merlina a M. de Olaso, ktorý ho zoznámil s renesančnou hudbou. Diela Luisa de Narváeza ho zaujali do tej miery, že sa rozhodol venovať hudbe 16. storočia pre lutnu a vihuelu. Hru na týchto nástrojoch študoval u D. Costoyasovej a E. Egüeza, absolvoval tiež majstrovské kurzy u P. O´Detta a H. Smitha. V roku 1996 prišiel študovať na Scholu Cantorum v Bazileji (H. Smith), kde navštevoval kurzy u významných osobností historicky poučenej interpretácie (C. Young, D. Vellard, A. Rooley). Absolvoval študijný pobyt vo Francúzsku (E. Ferré). V roku 1998 vytvoril s J. Hernandézom-Pastorom súbor El Cortesano, ktorý interpretoval hudbu pre vihuelu. V roku 2002 mu vyšlo CD venované tvorbe E. Daçu (Arcana), v roku 2008 album s hudbou D. Pisadora (Carpe Diem). V tom istom roku vytvoril duo s tenoristom J. Potterom, s ktorým sa venoval anglickej hudbe neskorého 16. a 17. storočia a nahral niekoľko diskov pre ECM (napr. Amores Pasados, 2015). V roku 2014 nahral s J. Heringmanom CD Cifras Imaginarias s hudbou pre dve vihuely. Od roku 2013 pôsobí v duu Armonía Concertada so sopranistkou M. C. Kiehr, s ktorou sa venuje talianskemu a iberskému repertoáru. A. Abramovich spolupracoval so speváčkou A. M. Frimanovou, španielskym organistom A. Ceaom, francúzskym lutnistom E. Ferrém, argentínskou lutnistkou E. Mascardiovou, flautistom a dirigentom M. Formom, brazílskym flautistom R. Calveyrom a ď. Viedol majstrovské kurzy v Španielsku, Nemecku, Brazílii, USA, Českej republike, Ekvádore, Uruguaji a i. Na Slovensku bol hosťom festivalov Dni starej hudby, Konvergencie a Gitarového festivalu J. K. Mertza.

Zľavy: ZŤP, seniori 3,- eur, Študenti a pedagógovia zdarma

Na mape

Top