Detail info
Close

AKO SME SA HĽADALI

Radošinské naivné divadlo
AKO SME SA HĽADALI

Date: 03 February 2026
Location: Radošinské naivné divadlo, Bratislava
Address: Záhradnícka 95, Bratislava

Tickets

Tuesday
3
Feb 2026
19:00
AKO SME SA HĽADALI

Event description

Radošinské naivné divadlo
v 62. divadelnej sezóne predstavuje
dramaturgický návrh
na uvedenie poetickej hry
Stanislava Štepku

AKO SME SA HĽADALI

     Stalo sa to pred štyristo rokmi v Radošine, keď znenazdania opustila neverná žena Mária Poljaková svojho muža –  čudného chlapa Macka Poljaka – a utiekla do Trnavy. V obci, ktorá vtedy bola mestom, to v tom čase spôsobilo nevídaný rozruch najmä preto, že podobná situácia by sa mohla zopakovať aj v iných domoch! A tak vystrašený richtár Radošiny vyslal po stopách Poljakovej jej kamarátku, starú dievku Etelu Vlasákovú, aby nevernú ženu v Trnave vyhľadala a priviedla naspäť do dediny. Toľko autentický list  z trnavského mestského archívu z roku 1548.

   Vlasáková sa v našej hre vydá na cestu, no cestou nielen zablúdi, ale zablúdi i v čase. A tak putuje rokmi, ale aj stáročiami a zrazu stretá na svojej nekonečnej ceste hľadania nielen slávne a zaujímavé historické osobnosti, ale aj ubiedených pútnikov, prvých robotníkov a vedie s nimi vášnivé rozhovory (doktor Ján Jessenius, Napoleon Bonaparte, Anton Bernolák, Ján Hollý, Ľudovít Štúr, Jozef Miloslav Hurban, Michal Hodža, Adela Ostrolúcka, Andrej Sládkovič, Marína, Anička Jurkovičová, Jonáš Záborský, Svetozár Hurban Vajanský, Mikoláš Aleš, robotník a robotníčka vo fabrike, P. O. Hviezdoslav, Jozef Murgaš atď.).

   Stretá sa s nimi nie v známej historickej podobe. Vedie s nimi reč práve vtedy, keď naši velikáni – a im podobní – hľadajú, pochybujú, keď sú obyčajnými, zraniteľnými ľuďmi, čo, samozrejme, prináša v inscenácií celý rad nečakaných, prekvapujúcich a najmä komických situácií. Významnou zložkou inscenácie sú piesne Jána Melkoviča (a ďalších skladateľov) v interpretácii prítomnej živej hudobnej skupiny, speváckeho a tanečného súboru RND.

   Hra Ako sme sa hľadali, ktorú Stanislav Štepka napísal na základe autentického listu z roku 1584, mala prvú premiéru v roku 1983 v trnavskom divadle v réžii Juraja Nvotu (v RND mala druhú premiéru v roku 2003). A práve Juraj Nvota je aj režisérom novej, upravenej, doplnenej najnovšej verzie Štepkovej poetickej hry.

   A pretože myšlienky o našej národnej ceste a hľadanie identity sú v našej spoločnosti stále mimoriadne aktuálne, rozhodli sme sa hru  uviesť v našom divadle – v novej aktuálnej autorskej a režijnej podobe. 

Premiéry boli v RND 8. a 9. novembra 2024.

 

Účinkujúci:
Stanislav Štepka, Maruška Nedomová, Zuzana Norisová alebo Veronika Horváthová, Tereza Hanáková, Mojmír Caban, Samuel Spišák alebo Tadeáš Bolo, Adam Jančina alebo Martin Toman, Ladislav Hubáček, Vladimír Svítek alebo Matej Volf, Matúš Uhliarik alebo Martin Šenc

 

Autor hry a textov piesní: Stanislav Štepka
Réžia: Juraj Novta
Hudba: Ján Melkovič 
Kostýmy: Peter Čanecký
Scéna: Lukáš Kodoň
Producent : Ladislav Hubáček    

Ticketportal guarantees the authenticity of tickets

On the Ticketportal website, you always purchase original tickets.

Ticketportal cannot guarantee the authenticity of tickets purchased on secondary marketplaces. Ticketportal is not affiliated with these companies and does not support this method of ticket reselling.

Ticketportal.sk is an online marketplace. You enter into a contract for event participation directly with the organizer, whose details are provided in the shopping cart.

The organizer has committed, under Article 30(1)(e) of EU Regulation 2022/2065, to offering only products or services on the www.ticketportal.sk platform that comply with applicable European Union law.

Gallery

picture AKO SME SA HĽADALI
picture AKO SME SA HĽADALI

On map

google maps

Changes and warnings

ZMENENÉ - AKO SME SA HĽADALI - 16.01.2025 o 19:00 hod.

V zastúpení organizátora podujatia, vám ako sprostredkovateľ predaja oznamujeme, že predstavenie AKO SME SA HĽADALI, ktoré sa malo konať dňa 16.01.2025 o 19:00 hod. v Radošinské naivné divadlo, Bratislava, je ZMENENÉ! Predstavenie sa uskutoční v novom termíne: 26.02.2025 o 19:00 hod. v pôvodnom mieste konania.

Zakúpené vstupenky zostávajú v platnosti.

Klienti, ktorým zmena nevyhovuje, môžu vrátiť vstupenky výhradne na tom predajnom mieste, kde si ich zakúpili najneskôr do 24.01.2025!

Klienti, ktorí si vstupenky zakúpili na zrušenom predajnom mieste, ich môžu vrátiť výhradne poštou, a to najneskôr do 24.01.2025 na adresu: Ticketportal SK, s.r.o., Kalinčiakova 33, 831 04 Bratislava.

Vstupenky uhradené na predajnom mieste Benefitovou poukážkou je nutné najneskôr do 24.01.2025 zaslať poštou na adresu: Ticketportal SK, s.r.o. , Kalinčiakova 33, 831 04 Bratislava.
V prípade, ak si klient zakúpil vstupenky prostredníctvom internetu, môže požiadať o vrátenie peňazí najneskôr do 24.01.2025 nasledujúcim spôsobom a pri splnení nasledujúcich podmienok:

Spoločné podmienky pre žiadosti o refundáciu: O najrýchlejšie vrátenie vstupeniek je možné požiadať prostredníctvom registrovaného konta na stránke www.ticketportal.sk, v ktorom je potrebné v sekcii ``Môj účet`` - ``Moje objednávky`` vybrať vstupenky na refundáciu a vyplniť všetky požadované údaje.
V prípade, ak si klient zakúpil vstupenky bez registrácie, odporúčame, aby si na stránke www.ticketportal.sk dokončil registráciu, nakoľko pri zakúpení vstupeniek mu bola registrácia vytvorená a je potrebné konto aktivovať mailom, ktorý klient pri nákupe zadával. Pokiaľ boli vstupenky zaslané kuriérom je nutné ich doručiť najneskôr do 24.01.2025 na adresu Ticketportal SK s.r.o., Kalinčiakova 33, 831 04 Bratislava.

Osobitné podmienky pre žiadosti o refundáciu podľa spôsobu úhrady vstupného:
► pri platbe formou CARDPAY (platba kartou): Platba bude vrátená priamo na kartu, z ktorej bola hradená.
► pri platbe formou internet banking (napr.: SporoPay, ČSOBpay, TatraPay, ePlatby VÚB, ...): Platba bude prevedená v prospech účtu, ktorý klient vyplní v sekcii ``Žiadosť o refundáciu`` v časti ``Spôsob refundácie``.
► pri platbe Benefit Plus, Edenred alebo Callio kartou (cez platobnú bránu): Po vybavení žiadosti spoločnosť Benefit plus/Edenred/Callio klientovi pripíše body na jeho konto.
► pri platbe Darčekovou poukážkou Ticketportal, respektíve iným typom poukážky, ktorú je možné využiť na zakúpenie vstupeniek v sieti Ticketportal (prípadný doplatok kartou): Platba bude prevedená v prospech účtu, ktorý klient vyplní v sekcii ``Žiadosť o refundáciu`` v časti ``Spôsob refundácie``.

Financie Vám budú refundované v zákonnej lehote od zaslania žiadosti o refundáciu prostredníctvom Vášho konta.

Oznam organizátora:

Milí diváci, z dôvodu ochorenia v umeleckom súbore RND presúvame dnešné predstavenie Ako sme sa hľadali na domácej scéne v Bratislave zo 16.01.2025 na 26.02.2025 o 19.00 hod. Vstupenky zostávajú v platnosti, prípadne Vám bude vrátené vstupné v mieste ich zakúpenia do 24.01.2025. Ďakujeme za porozumenie Produkcia RND

Ďalšie informácie na:
TLAČOVÉ SPRÁVY
ZMENY A ZRUŠENIA

Vzniknutá situácia nás veľmi mrzí. Za pochopenie ďakujeme.


ZMENENÉ - AKO SME SA HĽADALI - 15.01.2025 o 19:00 hod.

V zastúpení organizátora podujatia, vám ako sprostredkovateľ predaja oznamujeme, že predstavenie AKO SME SA HĽADALI, ktoré sa malo konať dňa 15.01.2025 o 19:00 hod. v Radošinské naivné divadlo, Bratislava, je ZMENENÉ! Predstavenie sa uskutoční v novom termíne: 12.02.2025 o 19:00 hod. v pôvodnom mieste konania.

Zakúpené vstupenky zostávajú v platnosti.

Klienti, ktorým zmena nevyhovuje, môžu vrátiť vstupenky výhradne na tom predajnom mieste, kde si ich zakúpili najneskôr do 24.01.2025!

Klienti, ktorí si vstupenky zakúpili na zrušenom predajnom mieste, ich môžu vrátiť výhradne poštou, a to najneskôr do 24.01.2025 na adresu: Ticketportal SK, s.r.o., Kalinčiakova 33, 831 04 Bratislava.

Vstupenky uhradené na predajnom mieste Benefitovou poukážkou je nutné najneskôr do 24.01.2025 zaslať poštou na adresu: Ticketportal SK, s.r.o. , Kalinčiakova 33, 831 04 Bratislava.
V prípade, ak si klient zakúpil vstupenky prostredníctvom internetu, môže požiadať o vrátenie peňazí najneskôr do 24.01.2025 nasledujúcim spôsobom a pri splnení nasledujúcich podmienok:

Spoločné podmienky pre žiadosti o refundáciu: O najrýchlejšie vrátenie vstupeniek je možné požiadať prostredníctvom registrovaného konta na stránke www.ticketportal.sk, v ktorom je potrebné v sekcii ``Môj účet`` - ``Moje objednávky`` vybrať vstupenky na refundáciu a vyplniť všetky požadované údaje.
V prípade, ak si klient zakúpil vstupenky bez registrácie, odporúčame, aby si na stránke www.ticketportal.sk dokončil registráciu, nakoľko pri zakúpení vstupeniek mu bola registrácia vytvorená a je potrebné konto aktivovať mailom, ktorý klient pri nákupe zadával. Pokiaľ boli vstupenky zaslané kuriérom je nutné ich doručiť najneskôr do 24.01.2025 na adresu Ticketportal SK s.r.o., Kalinčiakova 33, 831 04 Bratislava.

Osobitné podmienky pre žiadosti o refundáciu podľa spôsobu úhrady vstupného:
► pri platbe formou CARDPAY (platba kartou): Platba bude vrátená priamo na kartu, z ktorej bola hradená.
► pri platbe formou internet banking (napr.: SporoPay, ČSOBpay, TatraPay, ePlatby VÚB, ...): Platba bude prevedená v prospech účtu, ktorý klient vyplní v sekcii ``Žiadosť o refundáciu`` v časti ``Spôsob refundácie``.
► pri platbe Benefit Plus, Edenred alebo Callio kartou (cez platobnú bránu): Po vybavení žiadosti spoločnosť Benefit plus/Edenred/Callio klientovi pripíše body na jeho konto.
► pri platbe Darčekovou poukážkou Ticketportal, respektíve iným typom poukážky, ktorú je možné využiť na zakúpenie vstupeniek v sieti Ticketportal (prípadný doplatok kartou): Platba bude prevedená v prospech účtu, ktorý klient vyplní v sekcii ``Žiadosť o refundáciu`` v časti ``Spôsob refundácie``.

Financie Vám budú refundované v zákonnej lehote od zaslania žiadosti o refundáciu prostredníctvom Vášho konta.

Oznam organizátora:

Milí diváci, z dôvodu ochorenia v umeleckom súbore RND presúvame dnešné predstavenie Ako sme sa hľadali na domácej scéne v Bratislave z 15.01.2025 na 12.02.2025 o 19.00 hod. Vstupenky zostávajú v platnosti, prípadne Vám bude vrátené vstupné v mieste ich zakúpenia do 24.01.2025. Ďakujeme za porozumenie Produkcia RND

Ďalšie informácie na:
TLAČOVÉ SPRÁVY
ZMENY A ZRUŠENIA

Vzniknutá situácia nás veľmi mrzí. Za pochopenie ďakujeme.


CHANGED - Jánošík - príbeh vraha? - 10.12.2024 at 19:00 h.

On behalf of the event organizer, we as a sales intermediary want to inform you that event Jánošík - príbeh vraha?, which was supposed to take place on 10.12.2024 at 19:00 h. in Dome odborov Žilina , is CHANGED! Instead of listed event will take place event AKO SME SA HĽADALI on different date: 23.2.2025 at 19:00 h. in unchanged location.

Purchased tickets remain valid.

Clients who are not satisfied with the change might return tickets only to point of sale where they purchased them until 2.12.2024!

Clients who bought the tickets at selling place which has been canceled can return the tickets only by post until 2.12.2024at the latest. Address: Ticketportal SK, s.r.o., Kalinčiakova 33, 831 04 Bratislava.

Tickets paid at point of sale by Benefit voucher must be send to the address: Ticketportal SK, s.r.o., Kalinčiakova 33, 831 04 Bratislava until 2.12.2024.
In case client bought the tickets via website he/she can request the money refund until 2.12.2024 the latest by the following steps:

Common conditions for a money refund request: The fastest possibility to return the tickets can be requested through a registered account at www.ticketportal.sk, where the client has to fill all the neccessary data in the section ``My Account`` - ``My Orders``.
In case that client bought the tickets without registration we recommend to finnish the registration at www.ticketportal.sk where the client can activate his/her account with the e-mail used for the purchase. If the tickets were sent by courier, it is necessary to deliver them to Ticketportal SK s.r.o., Kalinčiakova 33, 831 04 Bratislava until 2.12.2024.

Special conditions for money refund request based on a payment method:
► if the payment was transfered via CARDPAY (card payment): Finance for tickets are refunded directly to the card from which the ticket payment was made.
► if the payment was transfered via internet banking: Finance for tickets will be refunded to the bank account provided by the client in the ``Refund request form`` in the ``Returning finance method`` section.
► if the payment was transfered via Benefit Plus, Edenred or Callio card: After the request will be processed Benefit/Edenred/Callio points will be also returned to the account of the client.
► if the payment was transfered via Ticketportal Gift voucher, or another type of voucher that can be used to purchase tickets in the Ticketportal SK (additional payment by card): finance will be transfered to the bank account provided by the client in the ``Returning finance method`` section of the ``Refund request form``.

Finance will be refunded to you within the legal deadline of sending the refund through your account.

More information:
PRESS RELEASES
EVENT ALTERATIONS

We are very sorry for the inconvenience caused. Thank you for understanding.


recommended

Top