Detail info
Close

PRO MUSICA NOSTRA THURSOVIENSI 2024

PRO MUSICA NOSTRA THURSOVIENSI 2024

Miesto:

Vstupenky

Popis podujatia

PRO MUSICA NOSTRA THURSOVIENSI 2024

 

Festival Pro musica nostra je medzinárodný hudobný festival, ktorý sa každoročne koná v rôznych mestách na Slovensku. Fanúšikovia klasickej hudby si na koncertoch môžu vychutnať hudobné výkony desiatok popredných slovenských i zahraničných umelcov. Cieľom festivalu, ktorý sa koná vo vybraných historických pamiatkach jednotlivých regiónov, je prezentácia klasickej hudby na špičkovej interpretačnej úrovni a sprostredkovanie jedinečného vizuálneho zážitku z priestorov historických pamiatok. Pro musica nostra prinavracia hudobný život na miesta, kde ho publikum v minulosti bežne vyhľadávalo. Tohtoročná edícia festivalu Pro musica nostra Thursoviensi 2024 sa uskutoční v týchto miestach Žilinského kraja: Kysucké Nové Mesto, Orlové, Gbeľany, Trnové, Považské Podhradie, Budatín, Čadca, Rajec, Bytča.

Viac informácii na www.promusicanostra.sk

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------  

Pro musica nostra Thursoviensi / Považská Bystrica-Orlové

s radosťou Vám oznamujeme, že zakúpením vstupenky na tento koncert ste automaticky zaradený/á do žrebovania
o Romantický pobyt na 1 noc pre 2 osoby po koncerte v termíne 09.-10.06.2024 v historickom Kaštieli Orlové.

Súťaž bude prebiehať do 2. júna a žrebovanie výhercu sa uskutoční 3. júna. V prípade, že budete vyžrebovaný/á, budeme Vás čo najskôr informovať. Veľa šťastia a prajeme Vám príjemný zážitok z koncertu.

S pozdravom,

Vaša Pro musica nostra Thursoviensi & Hotel Gino Park Palace****

Na tento koncert bude predaj len formou Hometickt  ! alebo vstupenky sa dajú zakupiť aj na mieste konania ! 

Dátum: 9. 6. 2024 (nedeľa) o 18.00 hod.

Miesto konania:Nádvorie kaštieľa Gino Park Palace

Účinkujú:
VÁCLAV HUDEČEK
husle
MARTIN HROCH
čembalo

Program:
Antonio Vivaldi: Sonáta F dur
Giuseppe Tartini: Sonáta C dur
Joseph-Nicolas-Pancrace-Royer: Le Vertigo
Johann Sebastian Bach: Sonáta G dur pre husle a čembalo BWV 1021     
Johann Sebastian Bach: Arioso BWV 156
Giovanni Paisiello: Grand Sonata fantasia
Jan Benda: Grave pre husle a čembalo
František Benda: Sonáta G dur

 

Antonio Vivaldi a Giuseppe Tartini boli skutočnými husľovými mágmi. Založili istý typ interpretačného kultu a ich spôsob hry sa stal modelom pre hráčsku dokonalosť, o čom svedčia ich brilantné komorné a koncertantné diela. Joseph Nicolas Pancrace Royer ako  miláčik kráľa Ľudovíta XV. sa preslávil najmä nezvyčajnou hráčskou technikou a pomerne šokujúcimi hudobnými situáciami; obľúbenou skladbou sa stalo aj jeho Vertigo. Tvorba Johanna Sebastiana Bacha bola dlhé roky po jeho smrti zabudnutá, dočkala sa však búrlivej renesancie. Sonáta G dur pre husle a čembalo síce neohrozene figuruje v zozname Bachových diel, je však možné, že jej autorom je Bachov syn Carl Philipp Emanuel. Arioso z Kantáty BWV 156 Ich steh mit einem Fuss im Grabe je jedným z bachovských klenotov. Giovanni Paisiello bol vo svojej dobe vládcom vo svete talianskej opery buffa, kráľovských insígnií ho pozbavili až úspechy Mozartových opier. Bratia Jiří a František Benda boli silnými osobnosťami generácie českej hudobníckej emigrácie 18. storočia. Jiří pôsobil v Berlíne, Paríži, Turíne a jeho brat František sa preslávil predovšetkým ako husľový virtuóz; svojou hrou a tvorbou si podmanil pruského kráľa Friedricha  II. a pôsobil v jeho službách v Berlíne.

Vstupenky:                16,-Eur         

                                    12,-Eur  – študenti, dôchodcovia, ZŤP

 

Zmena programu a účinkujúcich vyhradená!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pro musica nostra Thursoviensi / Gbeľany

Dátum: 10. 6. 2024 (pondelok) o 18.00 hod.

Miesto konania:Château Gbeľany

 

Účinkujú:

Komorný súbor CELLO REPUBLIC

PETR ŠPAČEK violončelo

JAN ZEMEN violončelo

MATĚJ ŠTĚPÁNEK violončelo

IVAN VOKÁČ violončelo

 

Program:
Gioachino Rossini: Predohra k opere Barbier zo Sevilly
Peter Iľjič Čajkovskij: Variácie na rokokovú tému op. 33 výber
Antonín Dvořák: Humoreska op. 101
Aram Chačaturian: Šabľový tanec z baletu Gajané
Claude Debussy: Clair de Lune zo Suite bergamasque L. 75
Johann Sebastian Bach: Erbarme dich z Matúšových pašií BWV 244
Pavol Šimai: Tack
Vittorio Monti: Čardáš op. 49
Maurice Ravel: Bolero op. 81

 

Rossiniho opera o prefíkanom Figarovi je jedným z najslávnejších titulov opernej tvorby a vďaka iskrivej predohre žije nielen v operných domoch celého sveta, ale aj na koncertných pódiách, kde sa dočkala aj množstva úprav. Pôvabné Variácie na rokokovú tému sú holdom svojho autora hudbe 18. storočia – najmä hudbe jeho vzoru, Wolfganga Amadea Mozarta. Na rozdiel od pôvabu Čajkovského Variácií zmetie Aram Chačaturjan akýkoľvek lyrizmus zo scény extrémne búrlivým Šabľovým tancom z baletu Gajané. Späť do zasnených nálad a pokoja uvádza človeka opojný a zvukovo mystický Svit luny Claudea Debussyho. Jedným z najmonumentálnejších diel Johanna Sebastiana Bacha sú Matúšove pašie, ktoré okrem dramatických zborových scén obsahujú aj pôsobivé ariózne čísla – azda najslávnejšia je ária Erbarme dich. Slovenský skladateľ Pavol Šimai patril k hlásateľom radikálnej avantgardy, v skladbe Tack však prehodil plášť a ponúkol očarujúcu romantiku. Hudobnou legendou sa Čardáš talianskeho skladateľa a huslistu Vittora Montiho, v rebríčku popularity sa na vynikajúcej pozícii drží aj fascinujúce Bolero Mauricea Ravela, v ktorom strhujúce ostináto a farbisté zvukové variácie nedávajú človeku dýchať...

 

Vstupenky:                16,-Eur          

                                    12,-Eur – študenti, dôchodcovia, ZŤP

 

Zmena programu a účinkujúcich vyhradená!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pro musica nostra Thursoviensi / Považské Podhradie

Dátum: 12. 6. 2024 (streda) o 18.00 hod.

Miesto konania:Kaštieľ Burg

 

Účinkujú:
SIMONA ŠATUROVÁ soprán                             
MARTIN KRAJČO gitara                                     
VLADIMÍR KOBIELSKY recitácia

 

Program:

Joseph Kaspar Mertz: Bardenklänge, op. 13 / Interludiae

Johann Ludwig Uhland: Frühlingsglaube / Jarná viera

Franz Schubert:
Im Frühling / Na jar D 882 
Frühlingsglaube / Jarná viera D 686 
Der Musensohn / Syn múz D 764 
Der Jüngling an der Quelle / Mladík pri prameni D 300  
Hänflings Liebeswerbung / Stehlíkove pytačky D 552
Joseph Kaspar Mertz: Abendlied / Večerná pieseň
Franz Seraph Ritter von Bruchmann: Im Haine / V lesíku

Franz Schubert:
Ins stille Land / V pokojnej krajine D 403
Romanze (Rosamunde) / Romanca D 797 
Im Haine / V hájiku D 738

Georg Lübeck: Der Wanderer / Pútnik 

Franz Schubert:
Wanderers Nachtlied / Nočná pieseň pútnika D 768
An die Nachtigall / Slávikovi D 497

Joseph Kaspar Mertz: Gondoliera – Unruhe / Nepokoj

Franz Schlechta: Fischerweise / Ulovený rybár

Franz Schubert:
Auf dem Wasser zu singen / Pieseň na vode D 774
Am See D 746 / Na jazere
Die Forelle / Pstruh  D 550 

Joseph Kaspar Mertz: Liebeslied / Pieseň lásky

Wilhelm Müller: Der Lindenbaum / Lipa

Franz Schubert:
Liebhaber in allen Gestalten / Milenec vo všetkých podobách D 558
Die Rose / Ruža D 745
Die Vögel / Vtáci D 691     

 

Dnes azda najznámejším „zhudobňovateľom“ romantickej poézie je Franz Schubert, ktorému sa vo svojich piesňach podarilo dokonale prepojiť literárne a hudobné svety a všetko zavŕšiť v podobe živej praxe na komorných večierkoch zvaných Schubertiade. Boli typickým produktom obdobia viedenského Biedermeieru, ktoré vystriedalo po roku 1815 náročnú dobu poznačenú napoleonskými vojnami. Meštianstvo sa venovalo príjemnejším stránkam ľudskej existencie v podobe priateľských stretnutí, výletov do prírody, večierkov, koncertov a rôznorodých aktivít, ktorých náplňou boli umelecké a najmä hudobné produkcie. Bolo to ovzdušie mimoriadne priaznivé pre rozvoj umenia.  Ľudia združení v rôznorodých spolkoch, či krúžkoch integrovali svoje umelecké schopnosti, profesionálni umelci na umeleckých produkciách spolupôsobili s amatérmi, čo podnecovalo veľmi ojedinelú podobu domáceho muzicírovania, ktoré sa odrazilo najmä v oblasti sólovej a komornej hudby, no predovšetkým v novom populárnom žánri piesní v nemeckom jazyku tzv. lieder.

 

Vstupenky:                14,-Eur 

                                    12,-Eur – študenti, dôchodcovia, ZŤP

 

Zmena programu a účinkujúcich vyhradená!

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pro musica nostra Thursoviensi / Budatín

Dátum: 13. 6. 2024 (štvrtok) o 18.00 hod.

Miesto konania:Kaplnka hradu Budatín

 

Účinkujú:
Komorný súbor LE NUOVE MUSICHE                                       

CHRISTIAN VOLKMANN tenor                                                 

MAXIMILIAN EHRHARDT arpa doppia
PIERRE PITZL baroková gitara, viola da gamba
JAKUB MITRÍK chitarrone, umelecký vedúci

 

Program:

Sigismondo d’India:

Cara mia cetra (Anon.)

Le musiche da cantar solo [Libro primo], Milano 1609

Piange Madonna (Giambattista Marino) Le musiche... Milano 1609
Domenico Pellegrini:

Sarabanda & Brando,  Armonioso concerti sopra la chitarra spagnuola, Bologna 1650

Sigismondo d’India:                                                        
Cruda Amarilli (Giovanni Battista Guarini), Le musiche... Milano 1609

Nelle guancie di rose (Anon.) Le musiche... Milano 1609
Francesco Corbetta:

Folia, Varii scherzi di sonate per la chitara spagnola, Bruxelles 1648
Carlo Calvi: Canario, Intavolatura di chitarra e chitarriglia, Bologna 1646
Sigismondo d’India: Donna, i’ vorrei dir molto (Giambattista Marino), Le musiche... Milano 1609

Girolamo Frescobaldi:Ancidetemi pur d’Archadelt passagiato, Il secondo libro di Toccate Roma 1637

Giovanni Girolamo Kapsperger:                               

Occhi, soli d’Amore, Libro primo di Aria Passeggiate à una Voce, Roma 1612  

L’onda che limpida, Libro secondo di Villanelle, Roma 1619
Girolamo Frescobaldi: Toccata Ottava, Toccate e Partite (Libro primo), Roma 1615
Giovanni Girolamo Kapsperger:

O cor sempre dolente, Libro primo di Aria Passeggiate à una Voce, Roma 1612
Francesco Valdambrini: Capona, Libro primo di chitarra a cinque ordini. Roma 1646

 

Životopis skladateľa Sigismonda d´Indiu je napriek úsiliu historikov a aktívnych hudobníkov stále sčasti zastretý rubášom dohadov a predpokladov. Narodil sa pravdepodobne v Palerme, potom však hojne cestoval, kontaktoval sa s významnými osobnosťami a zbieral skúsenosti. Dokázal absorbovať rôznorodé vplyvy, takže jeho tvorba je do istej miery akýmsi „vzorkovníkom“ dobových praktík aktuálnych v 17. storočí. Aktivity d´Indyho boli žánrovo flexibilné, rodák z Bologne Domenico Pellegrini či Francesco Corbetta sa venovali výlučne hre na gitare a tvorbe pre tento ušľachtilý nástroj. Carlo Calvi sa takisto zaoberal gitarovou hudbou a Canario je jednou z lahôdok z jeho dielne. Girolamo Frescobaldi tvoril z drvivej väčšiny v oblasti hudby pre klávesové nástroje a je jedným z najvýznamnejších priekopníkov virtuozity nového typu. Giovanni Girolamo Kapsberger prispel k vývoju hudby pre lutnu a theorbu (chitarrone). O Ferdinandovi Valdambrinim dejiny skromne mlčia, je však známe, že sa intenzívne venoval hudbe pre gitaru.

 

Vstupenky:                10,-Eur  

                                      8,-Eur – študenti, dôchodcovia, ZŤP

 

Zmena programu a účinkujúcich vyhradená!

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Názov koncertu: Pro musica nostra Thursoviensi / Bytča

Dátum: 16. 6. 2024 (nedeľa) o 18.00 hod.
Miesto konania:Sobášny Palác

Účinkujú:
Miki Skuta & THE FUTURE SYMPHONIC ORCHESTRA klavír
Nora Skuta klavír

Program:

Johann Sebastian Bach: Koncert pre klavír a orchester f mol

Wolfgang Amadeus Mozart: Koncert pre klavír a orchester A dur č. 23 

Johann Sebastian Bach: Koncert pre dva klavíry a orchester

 

Ojedinelý projekt s pôvodným názvom The Future Symphonic Orchestra Mikiho Skutu vznikol v období, keď sa počítačová technika dostala na úroveň, kedy virtuálne hudobné nástroje v mnohých prípadoch dokázali nerozoznateľne napodobniť zvuk tých pôvodných. Projekt vznikol v snahe priniesť orchestrálnu hudbu na také miesta, kde nikdy nebola šanca počuť symfonický orchester v spolupráci so sólistom. Tak na dnešnom koncerte zahrá Miki Skuta sólo klavírnych koncertov  naživo v sprievode naprogramovaných partov všetkých nástrojov orchestra. V prípade Bachovho dvojkoncertu sa ako sólistka a komorná spoluhráčka pridá aj Nora Skuta.

 

Vstupenky:                10,-Eur 

                                      8,-Eur – študenti, dôchodcovia, ZŤP

 

Zmena programu a účinkujúcich vyhradená!

 


Ticketportal je garancia pravosti vstupeniek

Na stránkach spoločnosti Ticketportal si kupujete vždy originálne vstupenky na dané podujatie.

Spoločnosť Ticketportal nezaručuje pravosť vstupeniek zakúpených na sekundárnych portáloch predaja (napr. Viagogo), nemá s nimi nič spoločné a ani tento spôsob predaja nepodporuje.

Top