Tento dokument sa vzťahuje len takú Kúpnu zmluvu, ktorá je spotrebiteľskou zmluvou, a ktorá je uzavretá so Zákazníkom, ktorý je spotrebiteľom podľa predpisov o ochrane spotrebiteľa. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
Odstúpenie od Zmluvy: Zákazník je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy podľa bodov 3.27, 3.28 a 3.30 Podmienok.Zákazník je ďalej oprávnený odstúpiť od Zmluvy aj v prípadoch podľa Predpisov o ochrane spotrebiteľa. Zákazník nie je oprávnený odstúpiť od Zmluvy v iných prípadoch, ako sú uvedené v Podmienkach a Predpisoch o ochrane spotrebiteľa.
Vrátenie plnení pri ukončení Kúpnej zmluvy: Vzhľadom na skutočnosť, že Kúpnu zmluvu nie je možno ukončiť bez uvedenia dôvodu, nevzniká Zákazníkovi nárok na vrátenie Kúpnej ceny pri takomto ukončení Kúpnej zmluvy. Vrátenie Kúpnej ceny a iných plnení pri ukončení Kúpnej zmluvy z iných dôvodoch upravujú body 8.14 až 8.17 Podmienok
Informačné povinnosti Usporiadateľa: Ticketportal poskytuje Zákazníkovi nasledujúce informácie, ktoré je Zákazníkovi povinný poskytnúť podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa pri uzatváraní Zmluvy o poskytovaní služby:
- Hlavné vlastnosti plnenia: Hlavné vlastnosti plnenia sú uvedené vždy na Stránke v časti o Podujatí, ktorého sa týkajú Vstupenky, ktoré sú predmetom kúpy podľa Kúpnej zmluvy.
- Kontaktné údaje Usporiadateľa: Kontaktné údaje Usporiadateľa sú vždy uvedené na Stránke v časti o Podujatí, ktorého sa týkajú Vstupenky, ktoré sú predmetom kúpy podľa Kúpnej zmluvy, a v potvrdzovacom e-maile o uzatvorení Kúpnej zmluvy.
- E-mail Ticketportalu:helpdesk@ticketportal.sk, reklamacie@ticketportal.sk, objednavky@ticketportal.sk a kontaktné údaje Usporiadateľa, ktoré sú uvedené na Stránke v časti o Podujatí, ktorého sa týkajú Vstupenky, ktoré sú predmetom kúpy podľa Kúpnej zmluvy. Ticketportal je osoba, ktorá je odlišná od Usporiadateľa, a u ktorej môže Zákazník uplatniť práva voči Usporiadateľovi ako sú práva zo zodpovednosti za vady, odstúpenie od Kúpnej zmluvy, žiadosť o nápravu alebo podať iný podnet, pričom kontaktné údaje Ticketportalu sú odlišné od kontaktných údajov Usporiadateľa.
- Iný prostriedok online komunikácie: Ticketportal poskytuje Zákazníkom možnosť kontaktovať Ticketportal aj prostredníctvom formulárov na Stránke. Podrobnosti sú upravené v Podmienkach.
- Telefónne číslo Ticketportalu: 00421 905 700 909 a kontaktné údaje Usporiadateľa, ktoré sú uvedené na Stránke v časti o Podujatí, ktorého sa týkajú Vstupenky, ktoré sú predmetom kúpy podľa Kúpnej zmluvy.
- Predajná cena produktu a spôsob jej vypočítania: Kúpna cena je vždy uvedená na Stránke v časti o Podujatí, ktorého sa týkajú Vstupenky, ktoré sú predmetom kúpy podľa Kúpnej zmluvy. Do celkovej ceny môžu byť zarátané ďalšie náklady a poplatky, ak náklady a poplatky nemožno určiť vopred.
- Informácia o tom, že Kúpna cena pre konkrétneho Zákazníka alebo skupinu Zákazníkov je určená na základe automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania: Kúpna cena pre konkrétneho Zákazníka alebo skupinu Zákazníkov nie je určovaná na základe automatizovaného rozhodovania ani profilovania.
- Podmienky plnenia: Podmienkami plnenia je riadne uzatvorenie Kúpnej zmluvy a prípadne aj Registrácia, ak to Usporiadateľ a Ticketportal vyžadujú.
- Platobné podmienky: Platobné podmienky sú uvedené v článku 4 Podmienok.
- Dodacie podmienky a lehota dodania: Dodacie podmienky sú uvedené v článku 5 Podmienok.
- Zákonná zodpovednosť za vady a dostupnosť spotrebiteľskej záruky: V prípade dodania plnenia existuje zákonná zodpovednosť za vady v rozsahu stanovenom kogentnými Predpismi o ochrane spotrebiteľa (najmä § 499 až 510 a § 618 až 626 Občianskeho zákonníka). Usporiadateľ vzhľadom na to, že jej poskytnutie je nezlučiteľné s povahou plnenia, neposkytuje spotrebiteľskú záruku.
- Postup pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady: Postup pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady upravuje článok 8 Podmienok.
- Podmienky popredajného servisu: Usporiadateľ neposkytuje popredajný servis.
- Podmienky ukončenia Kúpnej zmluvy: Zákazník je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy podľa bodov 3.27, 3.28 a 3.30 Podmienok a podľa kogentných ustanovení Predpisov o ochrane spotrebiteľa.
- Poučenie o povinnosti Zákazníka znášať náklady na vrátenie plnenia po odstúpení od Kúpnej zmluvy: Zákazník znáša náklady na vrátenie plnenia po odstúpení od Zmluvy vrátane nákladov na vrátenie plnenia, ktoré vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty. V prípade, ak je Zákazníkovi v budúcnosti z akéhokoľvek dôvodu vznikne právo na odstúpenie od Kúpnej zmluvy podľa § 19 odsek 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa, Zákazník po odstúpení od Kúpnej zmluvy znáša náklady na vrátenie plnenia vrátane nákladov na vrátenie plnenia, ktoré vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
- Poučenie o nemožnosti odstúpiť od Kúpnej zmluvy podľa § 19 odsek 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa: Zákazník nie je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy podľa § 19 odsek 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa, pretože Kúpna zmluva sa týka Vstupeniek, ktoré predstavujú oprávnenie na využitie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času (návšteva Podujatia), ak podľa Kúpnej zmluvy má Usporiadateľ poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase (jednorazové Vstupenky) alebo v presne dohodnutej lehote (Permanentky).
- Poučenie o okolnostiach, za ktorých Zákazník stráca právo na odstúpenie od Kúpnej zmluvy: Zákazník nie je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy a/alebo vrátiť plnenie, ktoré použil, spotreboval, poškodil alebo iným spôsobom ho urobil neupotrebiteľným, alebo v prípade, ak sa Podujatie už uskutočnilo, a to aj v prípade, ak sa ho Zákazník nezúčastnil, a z iných dôvodov uvedených v Podmienkach.
- Minimálna dĺžka trvania záväzkov Zákazníka: Záväzky Zákazníka z Kúpnej zmluvy nemajú minimálnu dĺžku trvania.
- Poučenie o povinnosti Zákazníka zaplatiť preddavok alebo poskytnúť finančnú zábezpeku: Zákazník nie je povinný zaplatiť preddavok na Kúpnu cenu ani poskytovať finančnú zábezpeku. Povinnosťuhradiť Kúpnu cenu pred dodaním plnenia nie je považované za požiadavku na zaplatenie preddavku na Kúpnu cenu ani finančnej zábezpeky. Týmto nie sú dotknuté ustanovenia príslušných daňových a účtovných predpisov o vystavovaní preddavkových a vyúčtovacích daňových dokladov.
Informačné povinnosti Ticketportalu týkajúce sa služieb poskytovaných priamo Ticketportalom: Ticketportal poskytuje Zákazníkovi nasledujúce informácie, ktoré je Zákazníkovi povinný poskytnúť podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa pri uzatváraní Zmluvy o poskytovaní služby:
- Hlavné vlastnosti služieb: Hlavné vlastnosti osobitných služieb poskytovaných priamo Ticketportalom sú uvedené v článku 7 Podmienok.
- Kontaktné údaje Ticketportalu: Ticketportal SK, s.r.o., Kalinčiakova 33, 831 04 Bratislava, Slovensko
- E-mail Ticketportalu:helpdesk@ticketportal.sk, reklamacie@ticketportal.sk, objednavky@ticketportal.sk
- Telefónne číslo Ticketportalu: 00421 905 700 909
- Iný prostriedok online komunikácie: Ticketportal poskytuje Zákazníkom možnosť kontaktovať Ticketportal aj prostredníctvom formulárov na Stránke. Podrobnosti sú upravené v Podmienkach.
- Predajná cena produktu a spôsob jej vypočítania: Poplatky za osobitné služby sú uvedené v článku 7 Podmienok.
- Podmienky plnenia: Podmienkami plnenia je riadne uzatvorenie zmluvy o poskytovaní služby.
- Platobné podmienky: Platobné podmienky poplatkov za osobitné služby sú uvedené v článku 7 Podmienok.
- Dodacie podmienky a lehota dodania: Ticketportal začne poskytovať osobitné služby po úhrade poplatkov, ktoré sú s nimi spojené.
- Zákonná zodpovednosť za vady a dostupnosť spotrebiteľskej záruky: V prípade osobitných služieb neexistuje zákonná záruka a zodpovednosť za vady. Ticketportal neposkytuje pre osobitné služby a ich dostupnosť spotrebiteľskú záruku.
- Postup pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady: Postup pri uplatnení práv zo zodpovednosti za vady upravuje článok 8 Podmienok.
- Podmienky popredajného servisu: Ticketportal neposkytuje popredajný servis.
- Dĺžka trvania Zmluvy: Zmluva o poskytovaní služby je uzavretá na dobu neurčitú.
- Poučenie o strate práva na odstúpenie od Zmluvy podľa § 19 odsek 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa: V prípade služieb podľa článku 7 Podmienok sú tieto služby vzhľadom na ich povahu považované za úplne poskytnuté v momente začatia ich poskytovania. Zákazník udelením súhlasu so začatím poskytovania týchto služieb pred uplynutím lehoty na odstúpenie podľa § 19 odsek 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa stráca právo na odstúpenie podľa § 19 odsek 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa po úplnom poskytnutí týchto služieb.
- Potvrdenie o vyhlásení Zákazníka podľa § 17 odsek 12 písmeno b) Zákona o ochrane spotrebiteľa: Ticketportal potvrdzuje, že Zákazník vyhlásil, že bol poučený, že udelením súhlasu so začatím poskytovania služieb podľa článku 7 Podmienok pred uplynutím lehoty na odstúpenie podľa § 19 odsek 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa stráca právo na odstúpenie podľa § 19 odsek 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa po úplnom poskytnutí týchto služieb.
- Potvrdenie o súhlase Zákazníka podľa § 17 odsek 12 písmeno b) Zákona o ochrane spotrebiteľa: Ticketportal potvrdzuje, že Zákazník súhlasil so začatím poskytovania služieb podľa článku 7 Podmienok pred uplynutím lehoty na odstúpenie podľa § 19 odsek 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa.
- Minimálna dĺžka trvania záväzkov Zákazníka: Záväzky Zákazníka zo zmluvy o poskytovaní služby nemajú minimálnu dĺžku trvania.
- Údaje o funkčnosti služby: Služba neobsahuje technické ochranné opatrenia. Obmedzenia funkčnosti sú uvedené v bodoch 25 až 2.27 Podmienok.
Údaje o kompatibilite a interoperabilite: Služba nie je kompatibilná a interoperabilná s inými službami a produktmi.
Informačné povinnosti Ticketportalu ako prevádzkovateľa online trhu: Ticketportal ako prevádzkovateľ Predajného portálu, ktorý je online trhom, poskytuje Zákazníkovi nasledujúce informácie, ktoré je Zákazníkovi povinný poskytnúť podľa Zákona o ochrane spotrebiteľa:
- Hlavné parametre určujúce poradie ponúk vo výsledku vyhľadávania Zákazníka: Hlavnými parametrami, na základe ktorých je určované poradie zobrazovania ponuky na Predajnom portáli sú (i) popularita (obsah je zoradený podľa návštevnosti) (ii) časové hľadisko (obsah je zoradený podľa dátumu jeho pridania), a (iii) téma (obsah je zoradení podľa jednotlivých tém). Poradie parametrov boli zvolené tak, aby zodpovedali hospodárskemu významu pre Ticketportal a zohľadňovali používateľskú skúsenosť. Mechanizmus určovania poradia obsahu zohľadňuje charakter obsahu a jeho relevantnosť pre Zákazníkov podľa uvedených parametrov (popularita, dátum pridania, téma).
- Skutočnosť, či osoba, ktorá ponúka produkt prostredníctvom Predajného portálu, je obchodníkom podľa vyhlásenia poskytnutého Ticketportalu: Usporiadatelia sú obchodníkmi v zmysle Predpisov o ochrane spotrebiteľa. V prípade, ak to tak nie je, Ticketportal bude o tejto skutočnosti informovať Zákazníka.
- Poučenie: V prípade, ak Usporiadateľ nie je obchodníkom podľa Predpisov o ochrane spotrebiteľa, nebudú sa na Kúpnu zmluvu vzťahovať Predpisy o ochrane spotrebiteľa.
- Deľba povinností súvisiaca s uzatvorením Kúpnej zmluvy: Ticketportal sa s Usporiadateľom nedelí o plnenie povinností z Kúpnej zmluvy a všetky povinnosti z Kúpnej zmluvy je povinný plniť Usporiadateľ. Ticketportal je subjektom, ktorý je Usporiadateľom splnomocnený na vykonávanie úkonov v mene a na účet Usporiadateľa pri uzatváraní Kúpnej zmluvy, prijímaní a spracúvaní platieb Kúpnej ceny, vybavovaní reklamácií, vracaní Kúpnej ceny v prípadoch stanovených Podmienkami, zabezpečovaní zákazníckych služieb pre Zákazníka a komunikáciu so Zákazníkom. Predajný portál a Systém predstavujú základ online trhu a umožňujú Usporiadateľom zabezpečiť plnenie ich povinností využitím služieb Ticketportalu. Usporiadateľ sám zabezpečuje usporiadanie Podujatia.
Poučenie spotrebiteľa o práve požiadať o nápravu: Zákazník je oprávnený požiadať o nápravu podľa Zákona o alternatívnom riešení sporov.
Žiadosť o nápravu: Zákazník má právo podať Ticketportalu žiadosť o nápravu, ak medzi Zákazníkom a Ticketportalom alebo Usporiadateľom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa Zákazník domnieva, že Ticketportal alebo Usporiadateľ porušil jeho iné práva ako spotrebiteľa. Ticketportal informuje Zákazníka na trvanlivom médiu (vrátane elektronickej pošty) o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov, ak Ticketportal odpovedal zamietavo na žiadosť Zákazníka o nápravu. Zákazník má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak Ticketportal na žiadosť Zákazníka o nápravu odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Týmto nie je dotknutá možnosť obrátiť sa na súd. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Ticketportalom a Usporiadateľom je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na webovom sídle www.mhsr.sk). Zákazník má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.
Alternatívne riešenie sporov: Platforma alternatívneho riešenia sporov sa nachádza na webovom sídle Európskej komisie: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK
Orgán dozoru: Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia, Ústredný inšpektorát, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, https://www.soi.sk/sk/Kontakt.soi.