Pro musica nostra Thursoviensi

Pro musica nostra Thursoviensi

Dátum: 19. - 21. júna 2019
Miesto: Gbeľany, Považská Bystrica, Bytča

Vstupenky

Streda
19
Jún 2019
19:00

ODOHRANÉ

Predstavenie už bolo odohrané
Pro musica nostra Thursoviensi
Štvrtok
20
Jún 2019
18:00

ODOHRANÉ

Predstavenie už bolo odohrané
Pro musica nostra Thursoviensi
Piatok
21
Jún 2019
20:30

ODOHRANÉ

Predstavenie už bolo odohrané
Pro musica nostra Thursoviensi

Popis podujatia

Pro musica nostra Thursoviensi je medzinárodný hudobný festival, ktorý sa uskutoční 16. – 23. 6. 2019 v Žilinskom kraji. Vznikol z myšlienky založiť dlhodobú tradíciu prezentácie klasickej hudby na špičkovej interpretačnej úrovni s medzinárodnou účasťou a zároveň predstaviť publiku vybrané historické pamiatky regiónu ako netradičné koncertné priestory.

Hudobné centrum a občianske združenie Cultura nostra organizujú festival v spolupráci s vybranými mestami a obcami z regiónu Žilinského samosprávneho kraja. V priebehu ôsmych dní sa Gbeľany, Kotešová, Orlové, Čadca, Rajec, Predmier, Budatín a Bytča premenia na miesta, ktoré návštevníkom sprostredkujú hudobné umenie nielen prostredníctvom koncertov, ale i vďaka jedinečnému vizuálnemu zážitku z najkrajších historických pamiatok regiónu.
Viac informácii o festivale nájdete na www.hc.sk

Názov koncertu: Pro musica nostra Thursoviensi/ Budatín
Pondelok 17. júna 2019 o 18.00 hod
Miesto koncertu: Kaplnka hradu Budatín

Účinkujú:
Le petit Concert d´Apollon
Radka Kubínová baroková priečna flauta
Krzysztof Firlus viola da gamba
João Rival čembalo

Program:

Le Concert Spirituel
Jean – Marie Leclair (1697 – 1764)
Sonáta č. 8 op. 2 D dur pre flautu a basso continuo
Adagio
Allegro
Sarabanda: Largo
Allegro assai

Joseph Nicolas Pancrace Royer (1705 – 1755)
1. kniha Pièces de Clavecin, 1744
Allemande
La marche des Scythes
Jean - Philipp Rameau (1683 – 1764) Koncert č. 2 G dur pre čembalo, flautu a violu da gamba z Pièces de clavecin en concerts La Laborde La Boucon L´Agacante Menuet I a II
François Couperin (1668 – 1733) Suita č. 1 e mol z Pièces de violes avec la basse
Prélude
Allemade legère
Sarabande grave
Gigue

Georg Philip Telemann (1681 – 1767)
Trio g mol pre flautu, viola da gamba a čembalo
Siciliana
Allegro Adagio Allegro assai

Text o koncerte:
Tradícia parížskych Le Concert Spirituel bola jedným z prvých manažérskych projektov typu abonentných koncertov. Cykly prebiehali v rozpätí rokov 1725 – 1790 väčšinou vo veľkonočnom období, kedy boli iné kultúrne ustanovizne zatvorené. O dočasnú renesanciu tejto tradície sa v 19. storočí postaral najmä skladateľ a klavirista Charles Valentin Alkan. Organizátori cyklov iniciovali vznik nových diel najmä v oblasti komornej, orchestrálnej a sakrálnej hudby a prizývali k spolupráci zahraničných umelcov (vrátane Johanna Christiana Bacha, Josepha Haydna a Wolfganga Amadea Mozarta). Vo vedení asociácie sa vystriedali mnohé osobnosti francúzskeho kultúrneho života. Najvýraznejšie však prispievali poprední francúzski skladatelia – najmä tí, ktorí nepatrili k suite kráľovských vyvolencov.

Vstupenky:
6,-Eur
4,-Eur – študenti, dôchodcovia, ZŤP


Názov koncertu: Pro musica nostra / Gbeľany
Streda 19. júna 2019 o 19.00 hod
Miesto koncertu: Château Gbeľany

Účinkujú:
Barocco sempre giovane
Josef Krečmer umelecký vedúci / husle
Iva Kramperová husle
Vít Chudý husle
Matěj Štěpánek violončelo
Jan Zemen violončelo

Program:
Hommage à Vivaldi

Antonio Vivaldi (1678 – 1741)
Sinfonia avanti la Senna Festeggiante RV 693
Allegro alla francese
Andante molto
Allegro

Koncert d mol pre dvoje huslí, violončelo, sláčikové nástroje a continuo RV 565
zo zbierky "L'Estro Armonico" op. 3/11
Allegro
Adagio e Spiccato
Allegro
Largho e Spiccato
Allegro

Koncert B dur pre husle, violončelo, sláčikové nástroje a čembalo RV 547
Allegro moderato
Andante
Allegro molto

Koncert f mol pre dve violončelá, sláčikové nástroje a continuo RV 531
Allegro
Largo
Allegro

Koncert d mol pre dvoje huslí, sláčikové nástroje a continuo RV 514
Allegro non molto
Adagio
Allegro molto

Koncert D dur pre dvoje huslí, dve violončelá, sláčikové nástroje a continuo RV 564
Allegro
Largo
Allegro


Text o koncerte:
Miláčik publika na celom svete, Antonio Vivaldi slávil počas života triumfálne úspechy najmä ako autor operných diel. Venoval sa aktivitám ctihodného impresária v niekoľkých talianskych operných domoch. Na vrchole kariéry nadviazal kontakty s rakúskym cisárom Karolom VI., ktorý skladateľovi ponúkol lukratívnu pozíciu v jednom z viedenských divadiel. Žiaľ, cisár predčasne zomrel a Vivaldiho v krátkom čase čakala potupná smrť v biede a ničote. Jeho opery sú stále skôr témou pre odborníkov a lesk jeho odkazu zabezpečujú predovšetkým koncertantné diela pre rôzne typy nástrojov. Prevládajú samozrejme skladby pre Vivaldiho nástroj, teda pre husle, jeho záber však pokryl aj violončelo, či dychové nástroje v rôznych typoch zoskupenia od sólových koncertov až po štvorkoncerty.


Vstupenky:
12,-Eur
10,-Eur - študenti, dôchodcovia, ZŤP


Pro musica nostra / Orlové
Štvrtok 20. júna 2019 o 18.00 hod
Miesto koncertu: Kaštieľ Gino Park Palace, Kaplnka sv. Jána Nepomuckého Orlové

Účinkujú:
Le nuove musiche
Hilda Gulyásová soprán
Adam Szendrei husle
Jakub Mitrík umelecký vedúci / theorba
Adela Mojžišová recitácia

Program:
Ovidius - Lettere amorose / List kráľovnej Dido

Giovanni Battista Fontana (ca. 1571 – ca. 1630)
Sonata 2da

Alessandro Piccinini (1566 – 1638)
Toccata 1ma

Sigismondo d´India (ca. 1582 – pred 1629)
Lagrimate, occhi miei

Niccolo Matteis (? – 1737)
Aria amorosa

Sigismondo d´India
Sfere fermate

Niccolo Matteis
Diverse bizzarrie sopra la Vecchia Sarabanda ó pur Ciaccona

Giovanni Girolamo Kapsperger (ca. 1580 – 1651)
Tu che pallido e sangue

Toccata 2da – Libro terzo

Dario Castello (ca. 1590 – ca. 1658)
Sonata prima

Giovanni Girolamo Kapsperger
Ultimi miei sospiri

Claudio Monteverdi (1567 – 1643)
Si dolce tormento


Text o koncerte:
Hudobná tvorba bola na prelome 16. a 17. storočia determinovaná dynamickým súperením dvoch základných poetík. Takzvaná prima prattica preferovala náročný polymelodický štýl renesančných majstrov a sakrálnu hudbu (epicentrom bol samozrejme Vatikán a Rím). Tvrdou opozíciou boli prívrženci poetiky seconda prattica, teda nového, monodického štýlu, bazírujúceho na sprevádzanom jednohlase. Dominujúcou osobnosťou bol v čase tohto skrutínia Claudio Monteverdi – prvý z reformátorov opery. Zatiaľ čo v operách Monteverdi jednoznačne presadzoval monódiu, v ôsmich knihách madrigalov aktívne polemizuje s obidvomi štýlmi a pôsobí skôr ako syntetik. Po Monteverdiho stopách sa vydalo množstvo skladateľov, ktorí monodický princíp aplikovali v inštrumentálnej aj vokálnej hudbe.


Vstupenky:
10,-Eur 
8,-Eur - – študenti, dôchodcovia, ZŤP


Pro musica nostra / Bytča
Piatok 21. júna 2019 o 20.00 hod
Miesto koncertu: Nádvorie Bytčianskeho zámku Bytča

Účinkujú:
Solamente naturali
Miloš Valent umelecký vedúci / husle

Program:
Heinrich Ignaz Franz Biber (1644 – 1704)
Sonáta 11 à cinque pre sláčikové nástroje a basso continuo
(zo zbierky Sonatae tam aris quam aulis servinetes 1676)

Antonio Bertali (1605 – 1669)
Sonáta á 6 pre sláčikové nástroje a basso continuo (IAB6 1662)

Heinrich Ignaz Franz Biber
Battaglia à 10 pre



Ticketportal je garancia pravosti vstupeniek

Na stránkach spoločnosti Ticketportal si kupujete vždy originálne vstupenky na dané podujatie.

Spoločnosť Ticketportal nezaručuje pravosť vstupeniek zakúpených na sekundárnych portáloch predaja (napr. Viagogo), nemá s nimi nič spoločné a ani tento spôsob predaja nepodporuje.

Na mape

Top